Mindere dagen


Iedereen heeft zo wel eens mindere dagen, waar het minste wat er tegen je gezegt word je kwetst of boos maakt. Je je gewoon niet goed in je vel voelt en alles om je heen maar zijn gangetje gaat en jij alleen maar zit te piekeren over van alles en nog wat. En soms heb je er zo een paar achter elkaar. Nou ja, ik had deze week een beetje een dipje, gevoelig voor alles en alles persoonlijk nemen.



 Het enige wat je dan kan doen is proberen je zinnen te verzetten (Ik ben lekker gaan shoppen, haha!). En dat helpt je er even dan bovenop. En je voelt je op sommige moment weer opeens super vrolijk maar je stemmig kan snel overslaan. Ja, ik heb het over een dipje. Iedereen heeft wel eens een dipje, toch? Meestal heeft het niet echt een reden en het gaat ook vanzelf weer weg maar leuk is het niet. Ik denk dat het bij mij komt omdat ik stilaan begin te realiseren dat ik maandag terug op mijn fiets spring omdat school weer begint. Al kijk ik er wel stiekem een beetje naar uit, haha! Al die bekende gezichten terug zien. Alleen dat huiswerk... Bah! Haha! Ik geniet nu nog even van mijn school-vrije dagen maar mijn nieuwe schooltas en schoolboeken blijven me maar aanstaren. En mijn wekker zal ik ook terug moeten gaan gebruiken vanaf maandag dus deze daagjes nog lekker uitslapen!

Oei, ik wijk af van het onderwerp, haha! Waar had ik had ik het ook al weer over? Oh ja, een dipje. Lieve meiden, als je je niet zo lekker in je vel voelt, probeer dan eens, zoals ik nu doe, alles van je af te schrijven. Het kan echt helpen! Als je met niemand wil of kan praten over hoe je je voelt neem dan gewoon een blad papier, open je blog, voeg een nieuwe notitie toe aan je mobiel, maak niet uit wat, gooi alles eruit! Desnoods maak je een video en vertel je lekker alles tegen je camera! Het lucht soms echt op. Ik schrijf nu even alles van me af en ik voel me al een stukkie beter! Geloof in jezelf en laat je niet gek maken door woorden. Je bent het niet waard, je bent perfect zoals je bent. Het kan moeilijk zijn, I know, maar probeer het gewoon. Soms moet je gewoon even naar jezelf kijken en beseffen dat je uniek bent. Niemand is perfect is bullshit, want jij bent perfect! Komop! Doe niet zo negatief, niemand wil je pijn doen, je moet gewoon zelf niet negatief naar jezelf kijken. You can handle the world!

Oké dit was even iets wat eruit moest, ik zet al mijn frustraties om naar een motivatie, haha! Maar even serieus, ik voel me nu echt beter. Allemaal dankzij dit artikel te schrijven.

Liefs!

0 comments:

Post a Comment