Multi-functionele producten

Je ziet wel vaker producten in de winkel liggen die twee dingen kunnen zoals duo blushes, tweezijdige kwasten of eyeliners,... Maar je kunt natuurlijk ook zelf producten uitkiezen die je voor meerdere dingen kunt gebruiken. Ik laat vandaag multi-functionele producten zien die ik vaak gebruik.

Om te beginnen met de basis. Foundation en concealer kan je naast coveren ook gebruiken voor andere dingen. Zo kan je foundation gebruiken om je lippen een effen kleur te geven zodat je lipstick beter uitkomt. Of ook om mooie nudelippen te maken.


Ook kan je foundation gebruiken om je wallen weg te werken. Hier vind ik de Bourjois 1 2 3 Perfect foundation superfijn voor. Je kan foundation en concealer ook gebruiken als oogschaduwbasis. Al is dit niet aan te raden voor mensen met vette oogleden (tenzij je mooie bruine lijntjes op je oogleden wilt...).

Deze Catrice duo in 'Help, I'm Stranded!' vind ik echt awesome! Ik gebruik hem voor veel dingen. De donkerbruine kleur gebruik ik vaak in mijn crease en buitenste ooghoek. Maar ik durf hem ook wel geregeld te gebruiken om te shapen. Een beetje onder mijn jukbeenderen en op mijn slapen en mijn gezicht ziet er in een klap smaller uit!


De mooie lichtgoude kleur vind ik mooi om in de binnenste ooghoek aan te brengen en ook vind ik hem mooi als highlighter bij een heftige ooglook. Maar ook deze durf ik wel eens te gebruiken om te shapen... Maar dan als highlighter. Een beetje boven mijn jukbeenderen en mijn gezicht krijgt een iets warmere uitstraling. Love it!

Dan heb je nog iets dat 'lipstick' heet... Nee, iedereen kent een lipstick wel maar de meesten gebruiken het enkel en alleen voor op de lippen terwijl je er enkele dingen meer mee kan!


Je kan je gezicht er namelijk ook mee opmaken. Een mooie roze lipstick als blush, een donker bruine als bronzer en een lichte kleur als highlighter, alles even goed blenden, nog wat afpoederen en klaas is kees!

Dan bedacht ik me ook nog laatst dat dit paletje van The Body Shop (zoals sommige misschien al weten een groot favoriet van mij) ook een superhandig palette is om een hele look mee te maken.


Je kan er een mooie naturelle ooglook mee maken. Maar je kan er ook je gezicht mee shapen! De lichte kleur is prachtig als highlighter, de oranje/peachy kleur kan dienen als een mooie blush en met de donkere kleuren kan je je gezicht vorm geven. Handig toch?

Heb jij nog fijne multi-functionele producten thuis liggen? Of gebruik je liever voor elk deel van je make-up een apart product?

Liefs!


0 comments:

Post a Comment