Review: Essence peel off base coat

Op aanraden van vele kocht ik deze peel off base coat vorige week. Een vriendin van me was er erg enthousiast over, later bleek dat hij toch niet zo geschikt is, want met de base coat gaat je nagellak er snel af. Maar waar hij me wel handig voor leek is voor het swatches van nagellak! Ik testte het voor jullie uit.



De peel off base coat komt in een doorzichtig flesje waar ook nog een kartonnetje rond zit.


Op het kartonnetje staan ook instructies over het aanbrengen.

Instructies met afbeeldingen

Uitleg

Wat je dus moet doen: je brengt een dun laagje van de base coat op je nagels aan. Als je de base coat aanbrengt is hij wit, maar je moet hem 10 minuutjes laten drogen en langzaam word hij doorzichtig. 
Vervolgens breng je gewoon je nagellak aan zoals je altijd doet. En als volgt kun je nadat je nagellak droog is het er gewoon aftrekken. Het beschadigd je nagels niet, geen nagellak remover die je nagels molt en het gaat supersnel! 
Klinkt dat niet interessant? 

De base coat aangebracht (en al zo goed als opgedroogd)

Ik probeerde de base coat eergisteren uit toen ik foto's maakte van mijn NOTD van gisteren. Ik bracht eerst de base coat aan, ging daarna eten en toen bracht ik mijn nagellak erover aan. 



De nagellak kan je er in een keer makkelijk af trekken. Het stukje breekt niet af. Dus geen geprul of gefrunnik. Wat handig!

Als je een blog hebt en geregeld nagellak swatcht, kan ik je deze zeker aanraden! 
Als je deze wilt gebruiken voor gewoon nagellak te dragen kan hij ook goed zijn al zou ik niet snappen wat het grote verschil zou zijn. Want zo vaak hoef je dan toch ook geen nagellakremover te gebruiken?
Waar hij wel superhandig voor kan dienen is om glitternagellak makkelijk te verwijderen. 

Deze peel off base coat van Essence is te koop bij Kruidvat en kost 2,39 euro.

Liefs!

0 comments:

Post a Comment